Investujte do rostlinné výroby potravin s ročním výnosem 12,5 % p.a.

Trh s rostlinnými produkty zažívá boom a má se v nejbližších třech letech ztrojnásobit. Pomozte české firmě Živina rychleji růst díky investicím do rozšíření výroby potřebných k uspokojení stoupající poptávky po jejich produktech.

ROČNÍ VÝNOS 12,5 % P.A.

Dopředu víte, kolik vyděláte

INVESTICE
OD 10 000,- KČ

Minimální výše investice je 10 000,- Kč

O DANĚ SE NESTARÁTE

Úroky zdaníme před jejich vyplacením

O emisi dluhopisů

Farma Živina je česká rodinná firma s vlastní manufakturou v Přerově. Právě teď máme nakročeno stát se významným hráčem na evropském trhu s rostlinnými produkty, který se má v nejbližších třech letech ztrojnásobit.

Tato emise dluhopisů nám umožní investovat získané prostředky do rychlého růstu Farmy Živina s.r.o. Nakoupíme další výrobní stroje a rozšíříme výrobní i skladovací prostory, abychom plně uspokojili stoupající poptávku po našich rostlinných produktech, které svojí recepturou na trhu buď úplně chybí, nebo nesplňují naše nároky na jejich chuť a složení.

 

Rok 2022 v kostce

Trh s rostlinnými produkty zažívá boom a to nám v Živině hraje do karet. Rychle rosteme a meziročně jsme dosáhli více než čtyřnásobného růstu tržeb.

Za posledních 10 měsíců jsme výrazně rozšířili naše produktové portfolio z 9 na 74 rostlinných výrobků. Dále jsme posílili naši distribuční síť na stálých 183 obchodních partnerů a získali přes 2 500 zákazníků na vlastním e-shopu.

Nejdůležitější je ale splnění hlavního letošního cíle. Vyvinuli jsme a otestovali nové trvanlivé ovesné mléko ve spolupráci s profesionálními baristy. Balíme je do tetrapakových obalů a právě teď už jsou v prodeji na našem e-shopu.

V českých supermarketech představuje rostlinné mléko tu nejsilnější prodejní kategorii. Podle společnosti InsightLab tvoří skoro 80 % z celkových prodejů alternativ.

Rovnou pracujeme na dalších variantách rostlinných mlék z mandlí, kokosu, lískových oříšků a konopných semínek. Mléčné alternativy v Česku vyzkoušelo již 48 % spotřebitelů a dalších 41 % uvažuje o jejich vyzkoušení.

 

Oblíbené produkty Živina

Testování rostlinných mlék v kavárně

Kalkulačka výnosů
 

investovaná částka

---

 

měsíční výnos

---

 
JMENOVITÁ HODNOTA DLUHOPISU
10 000,- Kč
MINIMÁLNÍ VÝŠE INVESTICE
10 000,- Kč
MAXIMÁLNÍ VÝŠE INVESTICE
Až 24 mil. Kč, podle aktuálního stavu prodaných dluhopisů
ISIN
CZ0003545071
ÚROK
12,5 % p.a.
VÝPLATA ÚROKU
kvartálně
DATUM SPLATNOSTI
30.9.2024
ZPĚTNÝ ODKUP
Ano
STAV EMISE
Úpis zahájen 17.10.2022

Do čeho budeme investovat?

  • VÍCE VARIANT ROSTLINNÝCH MLÉK

    Poté co jsme úspěšně vyvinuli a s profesionálními baristy otestovali vlastní recepturu ovesného mléka, pracujeme na dalších variantách trvanlivých rostlinných mlék z mandlí, kokosu, lískových oříšků a konopných semínek.

    Počet konzumentů rostlinných alternativ kravského mléka a výrobků z něj stále stoupá. To je dobrým ukazatelem, že svět směřuje novým a udržitelnějším směrem. Důvodem jsou nejen obavy z dopadu produkce mléka na životní prostředí, ale i větší počet lidí alergických na mléčné výrobky, což je nutí hledat náhrady.

    Poptávka ze strany supermarketů a kaváren je zejména po trvanlivých nápojích v tetrapakových obalech. Soustředíme se teď hlavně na vytváření stabilního odbytu, abychom byli co nejdříve připraveni na postavení vlastní výrobní a balící linky ve výrobě v Přerově.

    S rostlinnými mléky a dalšími novými produkty se více dostáváme do kategorií každodenní spotřeby. Kromě produktů pod vlastní značkou Živina chceme vyrábět i white label produkty pro privátní značky velkých online retailerů jako Rohlík, Košík apod.

 
  • ROZŠÍŘENÍ VÝROBNÍ A SKLADOVACÍ PLOCHY

    Výroba dalších potravin a rozšíření sortimentu jde ruku v ruce s neustálým rozšiřováním výrobních a skladovacích prostorů. Máme velký výrobní prostor na 750 m² v Přerově a chceme ho dále rozšířit na 1050 m² pro plánované umístnění vlastní výrobní a balící linky na rostlinná mléka.

    Moderní plnící a balící linky navíc zajišťují částečně bezobslužný provoz a eliminují tak díky vakuovému plnění kontaminaci zpracovávané potraviny a snižují náklady na pracovní sílu.

 

Na gram přesně 150 gramů kremžské hořčice

Zakladatel farmy Živina Martin Kudera

Manželé Kuderovi hodnotí novou várku

Jak zhodnotíme a zajistíme vaše prostředky?

VĚTŠÍ OBJEMY PRODEJE

Aktuálně dokážeme vyrábět 1000 produktů denně. Po potřebných investicích to bude až 7x více a začneme expandovat do Německa, Rakouska, Polska i na Slovensko.

Díky rostoucí poptávce a široké distribuční síti znovu spustíme také výrobu produktů krátkodobé spotřeby, jako jsou naše populární hummusy a chlazené pomazánky.

Novým hitem v nakupování je pak předplatné, které chceme pro zákazníky našeho e-shopu spustit na začátku příštího roku. Budou si pak moci jednoduše nastavit, jak často chtějí obdržet vybrané produkty.

S tím souvisí i vývoj vlastní mobilní aplikace pro lepší a pohodlnější zákaznickou zkušenost.

 
ROZŠÍŘENÍ PORTFOLIA VÝROBKŮ

Díky neustálému rozšiřování portfolia výrobků (aktuálně 74 rostlinných produktů) oslovujeme nové cílové skupiny a roste nám rychleji základna pravidelných zákazníků a odběratelů.

Kromě dalších rostlinných mlék pracujeme i na zcela nových kategoriích produktů s vybranými šéfkuchaři dle jejich specializace. Vzniká tak třeba široká řada omáček ve spolupráci s šéfkuchařem a restauratérem Štěpánem Návratem. Ten nyní slaví úspěch s asijskou kuchyní ve své restauraci PRU58 v pražských Holešovicích.

Druhým pilířem naší strategie je výroba white label produktů pro privátní značky zavedených prodejců jako Rohlík nebo Košík, kteří sdílí hodnoty blízké značce Živina.

 
BUDOVÁNÍ PARTNERSKÉ SÍTĚ

Naše distribuční síť se za posledních 10 měsíců rozrostla ze 40 na 183 stálých obchodních partnerů a partnerských prodejen typu bezobalové obchody, zdravé výživy, moderní bistra a kavárny. Tato celorepubliková síť partnerských prodejen nadále každý měsíc rychle roste.

  • Kimchi

  • Hummusy

  • Kimchi omáčky

  • Tahini

  • Tahinády

  • Kečupy

Prohlédněte si všechny produkty na e-shopu Živiny

Živina e-shop

Manufaktura superpotravin

S dobrotami od Živiny jste každým soustem zdravější.

Živina je o udržitelnosti bez kompromisů ve složení a chuti. Striktně používáme jen čerstvé a prvotřídní ingredience bez přidaných zbytečností. Trávení je podle nás totiž alfa a omega všeho. Mikrobiom má vliv na naší imunitu, alergie i náladu.

Jídlo pro nás odjakživa bylo jedním velkým dobrodružstvím

Úplně prvním produktem Živiny bylo Martinovo milované kimchi hned v několika variantách. Teď už Živina vyrábí krémové hummusy s neochuzenou dávkou pravého tahini, sezamové tahini pasty, probiotické kimchi omáčky, pořádné kečupy a „oříšková másla“, jak je neznáte.

Martin Kudera, CEO

„Když jsem se stal tátou, začal jsem se mnohem víc vzdělávat a zkoumat, jaký vliv má jídlo na naše zdraví, ekologii a celkovou budoucnost lidstva. S pátráním po superpotravinách a jejich využití jsem objevil také kimchi. To byl ale jen začátek značky Živina.“

Martin je multidisciplinární podnikatel silný ve strategii, marketingu a produktu. Vede inovační skupinu Evolution Concept, která vlastní manufakturu potravin Živina, první českou meditační aplikaci Calmio a growth agenturu NURARE.

V roce 2020 byl jako marketingový ředitel Zaslat.cz u toho, když se umístili na skvělé 10. příčce v kategorii Rising Stars prestižního žebříčku Deloitte Technology Fast. Úspěch přišel v kategorii, kde začínali dnes nepřehlédnutelní světoví hráči jako Prusa Research, Kiwi.com či STRV.

Chcete také investovat do rostlinné výroby potravin s ročním výnosem 12,5 % p.a.? S Farmou Živina zvolili cestu dluhopisů, protože hledají lidi, kteří smýšlejí podobně. Vytvářejí tak komunitu lidí, která je bude podporovat nejen finančně, ale jejich produktům bude fandit dlouhodobě.

Pokud se Martina chcete na cokoliv zeptat, ozvěte se mu na martin@zivina.cz.

 

První ochutnávka rostlinných mlék

Není nad profesionálně připravenou kávu

Výroba na 700 m²

Jídlo pro nás odjakživa bylo jedním velkým dobrodružstvím. Ani v byznyse to není jinak. Teprve v březnu 2021 jsme otevřeli výrobu v Přerově na 700 m², v květnu jsme začali s prodejem a od září už jsme na Scuku, Dáme jídlo marketu a naše produkty jsou v regálech desítky kamenných prodejen po celé ČR.

Aktuálně v Živině pracujeme na výživných rostlinných nápojích, mezi kterými nebude chybět mléko z konopných semínek, které milují i naše děti. Fermentované limonády a kombuchy budou následovat hned poté.

Máme partnerské kamenné prodejny po celé ČR.

Každým soustem zdravější

Všechny naše produkty vyrábíme ručně v Přerově, nešetříme na kvalitě ani množství surovin. Vše je 100% rostlinného původu, bez pasterizace a bez konzervantů. Naše dobroty mají prokazatelný pozitivní vliv na mikrobiom – tedy na celkové zdraví.

 

Často se ptáte

  • Jaký vztah je mezi Živinou a Evolution Concept?

    Farma Živina s.r.o. je dceřiná společnost inovační skupiny Evolution Concept.

    Evolution Concept buduje firmy od původního nápadu na ubrousku až po škálovatelný byznys model. Mezi jejich projekty patří manufaktura superpotravin Živina, meditační aplikace Calmio nebo growth agentura Nurare.

  • Proč chce Živina vyrábět rostlinná mléka?

    Rostlinná strava a nápoje jsou budoucností nejen pro nás, ale i pro naši planetu.

    Produkce jakéhokoli rostlinného mléka se na životním prostředí podepisuje podstatně méně.

    • Jedna ze studií z roku 2018 odhaduje, že na výrobu mléčných výrobků připadá zhruba 3x tolik emisí skleníkových plynů než na produkci rostlinných mlék.
    • Výroba mléka obecně vyžaduje 9x více půdy než produkce kterékoli z rostlinných alternativ.
    • U kravského mléka činí spotřeba 628 litrů na každý litr mléka oproti 48 litrům u ovesného a 28 litrům u sójového mléka.

    Až 75 % světové populace navíc v dospělosti trpí intolerancí laktózy. Proto nepřekvapí, že rostlinné mléko je nejprodávanějším produktem celého odvětví.

  • Jak rychle si myslíte, že se bude trh s rostlinným mlékem rozvíjet?

    V současné době významně stoupá počet konzumentů rostlinných alternativ kravského mléka a výrobků z něj v celé Evropě.

    • Značka Garden Gourmet (spadající pod Nestlé) očekává ztrojnásobení rostlinné kategorie v následujících 3 letech.
    • Podle společnosti InsightLab představuje v českých supermarketech nejsilnější prodejní kategorii právě rostlinné mléko, které tvoří skoro 80 % z celkových prodejů alternativ.
    • Stále rostoucí zájem o alternativy mléka potvrzuje i britská firma Minor Figures, která přešla od výroby kávy i k vlastní značce ovesného mléka. Ta teď tvoří 70 % prodejů firmy.
  • Plánuje Živina expanzi do zahraničí?

    Ano, Živina má také v plánu expanzi za hranice. Do Rakouska, na Slovensko, do Polska i Německa.

    „U našich západních sousedů je ten trh pro nás snad nejzajímavější, především z pohledu cílové skupiny,“ říká pro Forbes zakladatel značky Živina Martin Kudera.

  • Jaké má Živina nasmlouvané dlouhodobé odběratele?

    Mezi stálé odběratele Živiny patří např. Košík, Pilulka, Dáme Jídlo, Grizzly, obchody Bezobalu a další kamenné obchody po celé ČR.

Buďte součástí rostlinné budoucnosti

Máte zájem nebo potřebujete více informací? Ozveme se vám do následujícího pracovního dne a podrobně vám vysvětlíme, jak vše bude fungovat.